Ali Baran Kreşe Başladıktan Sonra Neler Değişti

Selamlar... Ali Baran'ın kreşe gitmeye başladığından daha önce bahsetmiştim. Şimdi de o kreşe başladığından beri evde neler değişti biraz onlardan bahsetmek istiyorum.



Öncelikle benim için çok büyük bir sorun olan yemek probleminden bahsetmek istiyorum. Ben yemek yemesi için ısrar eden bir anne değilim. Hatta bu konuda yeminliyim ısrarcı olmayacağım diye. Annesinden tabiri caizse işkence görmüş bir çocuğum yemek konusunda ☺ O yüzden Ali Baran'a bu konuda baskı yapmıyorum ama sağ olsun Ali Baran da evde hiçbir şey yemiyordu. Şimdi okulla birlikte yemek sorunumuz ciddi oranda değişti. Akşam kreşten geldikten sonra önce akşam yemeği yiyip sonra abur cubur istemeyi öğrendiği zaman bu konu bizim için tamamen sorun olmaktan çıkmış olacak :)

Sonraki konu ise öğlen uykusu. Ben evde çok zor uyutuyordum, yorulup uykusu gelmesine rağmen. Akşama doğru 4-5 gibi ancak uyuyordu. Bu sefer de akşam uykuları gecikiyordu. Gerçi çok düzensiz değildi uykuları, en geç 22-22:30 da uyuyordu ama benim için geç bir saatti bu. Çünkü evde yapmam gerekenleri yaptıktan sonra dinlenme zamanım kalmıyordu. Şimdi kreşte öğlen yemeğinden sonra saat 13:00 gibi uyuyorlar. Dolayısıyla da akşam erken uykusu geliyor. 19:30 gibi yatağını hazırlıyorum, üzerini değiştiriyorum, banyo yapacaksa banyo yapıyor ve sütünü içip çok kısa televizyon izledikten sonra 21:00 de uyumuş oluyor. Yani uyku düzeni de oturmuş oldu kreşle birlikte.

Daha büyük bir problem olan televizyon, tablet, telefon alışkanlığına gelelim şimdi de. Ben çalıştığım için evdekierl çocuğu zapt edebilmek için maalesef bu 3T ye alıştırdılar. Kızamıyorum, bir şey diyemiyorum, haklılar. Çünkü yaşları gereği peşinde dolanabilecek enerjiye sahip değiller. Kreşle birlikte bu alışkanlığı da çok şükür son buldu. Ben bazen izle istersen diyorum ama sağ olsun izlemiyor :) Geçen izlemek için animasyon film cd si aldı - ki çok sever- onu bile izlemedi düşünün. Kapatalım televizyonu uyuyalım dedi ve uyudu :)

Bazı arkadaşlarla sohbet ederken, acaba sen diktatör bir anne misin de Ali Baran seninle sürekli inatlaşıyor ve dinlemiyor seni, diyorlar. Aslında tam tersi her şeye, kendine zarar vermediği sürece, denemesi için fırsat veren bir anneyim. Ama sadece tek bir şeye kızıyorum, kendimi tutamıyorum. O da sebepsiz yere ağlaması ve ağlayarak bir şeyler istemesi. Bildiğiniz çıldırıyorum, deliriyorum sebepsiz ağladığı zaman. Valla kreşle birlikte bu da son buldu ☺ Kardeşi yeni doğduğu için arada onunla da ilgilenelim diye şakadan ağlama numaraları yapıyor ama onu da şaka yapıyorum anne diyerek belirtiyor. Ben de sinirlenmiyorum böylece :)

Ali Baran çok çekingen, topluma girdiği zaman hep geri planda duran bir çocuk/tu. Yeni şeyleri denemeyi reddediyor, bilmediği şeyleri yapmak istemiyordu. Ben ise tam tersine her şeyi denesin öğrensin, girişken olsun istiyordum. Kreş bu konuda da otomatik olarak sorunumuzu çözdü. Ben biraz açılsın istiyordum, tabiri caizse bizim oğlan yırtıldı bildiğiniz ☺ Okulla tek başına çiftlik gezisine gitti, ata bindi, yüzme kursuna gitti ve 3 derste yüzmeyi öğrendi. Taş, ahşap, cam boyama gibi bir çok atölyeye katıldı.

Bakalım ilerleyen zamanlarda daha ne gibi güzellikler bizi bekliyor. Ben çok mutluyum, çok seviniyorum O'nun adına. Çünkü kreşe gitmemiş olsaydı ben evde bu kadar düzenli vakit ayırıp onu ne yüzmeye götürebilirdim ne at binmeye. Hiçbirini yapamazdı.

Çocuğunuz için düzen istiyorsanız bence kreşe göndermeyi ertelememelisiniz. Ben 3.5 yaşına kadar beklediğim için çok pişman oldum tüm bunları görünce.

Sevgiler


Yorumlar

REKLAM

Popüler Yayınlar