0-1 Aylık Bebekle Oynanacak Oyunlar

Bugün sizlere Eren Mert ile neler oynamaya başladık kısaca onlardan bahsetmek istiyorum. Daha çok küçük olduğu için pek fazla oyun alternatifimiz yok. Buraya oyunla birlikte onu rahatlatmak için yaptıklarımızı da ekleyeceğim.



  1. Cee-eee oyunu. Henüz tam olarak tepki vermese de elimizdeki nesneyi en azından takip ediyor. Ya da ne tarafa geçiyorsak o yöne doğru bakmaya çalışıyor.
  2. Göz, kulak, yüz vb yerlerine hafif hafif üflüyoruz. Bunu yaparken de nereye üflüyorsak onun ismini söylüyoruz. Gözüne mi üfledik diyelim, şu an gözüne üflüyorum ya da burası seniin gözün, diyerek belirtiyorum. Hem serinliyor hem organlarını öğreniyor hem de eğleniyor böylece.
  3. Göbek ve ayak masajı. Genel de banyo sonrası yapıyoruz bu masajı. Karnına ve ayaklarına krem ya da bebek yağı sürerek yumuşak hareketlerle elimi vucudunda gezdiriyorum. Hem biraz daha rahat gaz çıkarmasını sağlıyorum böylelikle hem de tensel temasla bana güvenli bir şekilde bağlanmasına yardımcı oluyorum.
  4. Çocuk şarkıları söylüyorum ve dinletiyorum. Gaz sancısı olduğu zamanlarda kolay sakinleşmesini sağlıyor şarkılar. Sancısı olmadığı zamanlarda da eğleniyoruz :)
  5. Çıngırak ile oynuyoruz. Bazen ben şarkı söyleyerek çıngırağı sallıyorum bazen de onun ayağına takıyorum. Ayağı hareket ettikçe sesler çıkıyor ve sesleri duydukça daha heyecanlanıyor ve daha fazla ses çıkarıyor. Bu da onu hem eğlendiriyor hem de meraklandırıyor. Sesin nereden geldiğini anlamaya çalışıyor.
Tüm bu saydıklarıma abiyi de dahil ediyorum. Çünkü o kardeşiyle oyun oynamak istediğini açık açık belirtti. Ben de mümkün olduğunca oynayabilecekleri oyunları bulup beraber vakit geçirmelerini sağlıyorum. Şimdilik çok hareketli şeyler yapamasalar da birlikte gelecekteki ilişkileri için umarım sağlam temeller atmaları için doğru yolu izliyorumdur.

Sevgiler

Yorumlar

REKLAM

Popüler Yayınlar