DEVAM SUTUNU BIRAKMA HIKAYEMIZ

Merhaba

Daha önceki yazılarımda  bahsetmiştim, Ali Baran'ı zorla ancak 6 ay emzirebildiğimden. Bu nedenle de devam sütüne ve ek gıdaya erken başlamak zorunda kaldık.


Organik takıntısı olan bir
anne değilim. Ama tabiiki mümkün olduğunca en doğalını ve ev yapımı olanını yedirmeye çalışıyorum oğluma. Bu yüzden devam sütü vermeyi hiç istemedim. Hele ki GDOlu çıkan en bilindik markalardan sonra hepten reddettim.

Bir süre pirinç ununu biberon maması kıvamında yaptım, onu içirdim. Bu da sağlıklı bir yöntem olmadığından dolayı bundan da vazgeçtim. Sonra inek sütü vermeye başladım. Yaklaşık 8-9 aylıktı inek sütü verdiğim zaman. Süt vermeye başladıktan sonra iştahında kesilme oldu. Alerjik reaksiyon göstermedi ve kabız olmadı. Ama meyvesini yoğurdunu yiyen, çorbasını içen çocuk hiçbir şey yememeye başladı. Bütün gün aç gezmeye başladı.

Bilindiği üzere 1 yaşından küçük çocuklara inek sütü vermek, onlarda kansızlık yapıyor. Kansızlık sonucu da iştahsızlık oluyor. Acaba böyle bir durumla mı karşı karşıyayız, diye kan tahlili yaptırdık. Tahlil sonuçları gayet iyi çıktı.

Durum böyle olunca devam sütüne geri döndük. Şimdi 16 aylık oldu Ali Baran(maşallah). Artık devam sütü içmiyor, inek sütü içiyor. Hem de seve seve.

Devam sütünü nasıl mı bıraktık?

Bir akşam işten geldim. Mağazada çalıştığım için akşam vardiyasında eve gelmem 23:00 ı buluyordu. Neyse, eve gelmemle aklıma Ali Baran'a devam sütü alacağım geldi. O saatte de açık yer yok bizim buralarda. Hiç telaş yapmadım. Bu mamayı bırakmak için iyi bir fırsattı. Bir işaretti belki de :)

Sabah oldu, oğlum uyandı. Ben sütü ısıttım, o da lıkır lıkır içti :) O gün bugündür, neredeyse 1 aydır, devam sütü almıyorum.

Demek ki bazen akışına bırakmak en doğrusu.

Sevgiler

Not: Fotoğraf internetten alıntıdır. 

Yorumlar

REKLAM

Popüler Yayınlar