EMIRGAN KORUSU

Bayram tatilini ve İstanbul'un boş oluşunu fırsat bilip attık kendimizi İstanbul sokaklarına :)
Aldık çantamızı sırtımıza tuttuk Emirgan Korusunun yolunu :)





Emirgan Korusu; İstanbul'un Sarıyer ilçesinde bulunmaktadır. Önce size bu koruyla ilgili biraz bilgi vermek istiyorum.

Koru 17.yy da Osmanlı Padişahı 4. Murad tarafından İranlı Emir Güne Han'a armağan edilmiştir. Daha önce Feridun Bahçeleri olarak bilinen bu bölge, bu olaydan sonra Emirgan Korusu olarak anılmıştır. Yüzyıllar boyunca sürekli el değiştirmiş olan bu koru en son 19.yy da Osmanlı Padişahı Abdülaziz tarafından Mısır Hidivi İsmail Paşa'ya hediye edilmiştir. Bu dönemde koru içerisine 3 adet köşk yaptırılmıştır. Bu köşkler günümüze kadar varlığını korumuştur. İsimleri Sarı Köşk, Pembe Köşk ve Beyaz Köşk tür.

BEYAZ KÖŞK


PEMBE KÖŞK

SARI KÖŞK

1940 yılında dönemin İstanbul Belediye Başkanı'nın girişimiyle kamulaştırılıp park haline getirilerek halka açılmıştır. 2006 yılından beri de her yıl Nisan ayında Lale Festivali düzenlenmektedir.

İşte bu doğa harikası olan Emirgan Korusu'nda güzel bir gün geçirdik. Uzun bir yürüyüşün ardından oturup çayımızı içtik, meyvemizi yedik :)








Parklarda kaymak, hoplamak zıplamak çok istedim ama hamileliğimden dolayı yapamadım. Kısmetse doğumdan sonra oğlumla birlikte gidip oynayacağım :)

Oynayamadım ama kendime çok güzel çiçekler aldım :) 2 adet kasımpatı 1 adet de başka bir çiçek aldım adını unuttuğum. Değişik bir ismi vardı çünkü çiçeğin :)



Çiçeklerimizi de aldık evin yolunu tuttuk...

Yeşilden, doğadan hoşlanan, sessizliği sevenlerdenseniz bence gitmelisiniz.

Herkese sevgiler

http://mavininguncesi.blogspot.com.tr
www.facebook.com/mavininguncesi
www.twitter.com/aylinimredemir
www.instagram.com/mavininguncesi
E mail: mavininguncesi.aylin@gmail.com

Not: Köşklere ait olan fotoğraflar internetten alınmıştır.

REKLAM

Popüler Yayınlar