Çalışan Anne


Bugünkü konuk yazarım sevgili Gülşah bize, 2 çocuklu

çalışan anne

olmanın nasıl bir şey olduğunu anlatacak.

"Çalışan Anne


2 çocuğumu da çalışarak büyüten bir anneyim. Biri 9 yaşın da diğeri 2,5 yaşın da ikisi de annelerin çalışması gerektiğine fazlaca inanmış çocuklar olarak büyümeye devam ediyor.  
Şanslıyım ki çocuklarıma annem baktı hala da bakmaya devam ediyor. Gözüm arkada kalmıyor ama gün içerisinde fazlaca kokularını özlüyorum. Yeter artık çalışma diyen büyüklerim de var.  Uzaktan konuşması çok kolay.

1.cocuk da yeni evliydik ve borçlarımız için çalışmam gerekliydi. Şükür evimizi aldık borçlarımızı ödeyebildik  artık 2.çocuğuma yapıp işten ayrılabilirim dedim ve hamile kaldım. Evde ki hesap çarşiya uymadı işyerinden haklarımı alamadım 12 yıllık çalışma emeğimi de bir kalem de silip atamayacağım için yine çalışmaya devam etmek zorunda kaldım. Yine annem koştu imdadıma “ben bakarım sen çalış” dedi. İlk defa o zaman zor geldi işe dönmek. Çünkü ben kızımı kendim büyütmeye çok fazla hazırdım. Bu durum da yapacak çok da bir şey kalmadı. Tek tesellim mutlu olduğum bir işte çalışıyor olmak.
Mutsuz çalışıyor olsaydım her şey daha zor olabilirdi. Bu yüzden çalışan, çalışmayan anne ayrımı yapmıyorum ben çünkü benim için bir annenin mutlu olması her şeyden çok daha önemli.
Yeri geliyor kendi kendime vicdan azabı çekiyorum. Yeri geliyor “yapma böyle kimse mükemmel değil çalıştığın için sende kötü değilsin”diyorum.  7 ay ücretsiz izin kullanıp ev hanımı olduğum dönemde de evhanımlığı durumlarını görünce anladım ki çalışan ya da çalışmayan farketmez annenin “ÖNCE BEN” diyerek ne kadar mutlu olduğu önemli.

Tabii ki çocuklarımı ateşli iken bırakıp işe gitmek canımı çok yaktı, tabii ki onların en özel anlarında yanında olmak için herkesden fazla çaba harcadım.  Evet akşam eve geldiğimde koştur koştur sofra hazırladım ama dağınık evi bırakıp çocuklarımla da saatlerce oynadım.
Bizim toplumumuz çok acımasız hele ki hem cinslerimiz bize daha bir düşman gibi. Çalışan anneyi “nasıl çocuğunu bırakabiliyorsun” diye yargılayabiliyor ya da çalışmayan anneye “o kadar okul okudun yazık değil mi evde oturup çocuk bakıyorsun” diye ezebiliyor. Laf olsun diye konuşanların çenesini maalesef bizim ülkemiz de kapamak çok zor.
Bu yüzden ben çocuğunu bırakıp çalışmak zorunda olan her anneye;” kim ne derse desin ihtiyacın varsa  git çalış vicdan yapma evhanımı olan annede mükemmel değil sende değilsin önemli olan annenin mutlu olup mutlu çocuklar yetiştirmesidir “diyorum.

O çok bilmiş konuşanlara da tavsiyem  bir şeyler başarmaya çalışan annelerden uzak durun ve lütfen arada aynaya bakıp kendinizi mutlu etmek için çaba harcayın. Herkesin vicdanı kendine fazlasıyla yetiyor zaten bir de siz dürtmeyin.

Son olarak çalışan anne olmayı asla bir engel olarak görmeyinTam 10 yıldır ev işimi kendim yapıyorum, akşamları çocuklarımla etkinlikte yapıyorum, blog yazıyor çocuklar uyuyunca da bol bol kitap, okuyorum. Çok bunaldığım anlarda da eşimden destek istemeyi  ihmal etmiyor kendime nefes alacak alan yaratıyorum.  Ve ben inanıyorum ki;  bir anne ister ev hanımı olsun, ister çalışsın “farketmez” yeter ki bir şeyi çok istesin çünkü azimli bir annenin yapamayacağı ve yetişemeyeceği hiç birşey yoktur.

Sevgiler,
Gülşah ÖNEN









Yorumlar

  1. Yine çok güzel bir yazı olmuş Gülşahcığım. Her iki durumuda yaşadığım için rahatlıkla diyebilirim ki iki halde de insan vicdan azabı çekiyor. Çalışınca çocuğunu bırakıp gitme, evdeyken de fazladan para olmadığı için çocuğunu istediğin şekilde gezdirememe, istediği şeyleri alamama şekline dönüşüyor. Her halde önceliğimiz çocuklar ve onları düşünerek hareket eden ebeveynleriz. Sağlık olsun....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol cnm teşekkür ederim. evet maalesef annelik =vicdan bu yuzden diyorum calısan ya da calısmayan diye ayrılmaya gerek yok onceliğimiz her zaman cocuklarımız.

      Sil
  2. Yüreğine sağlık Gülşahcım . Çocuklarımız her şeye değer , yaptığımız , yaşadığımız her şey ama her şey onlar için .

    YanıtlaSil
  3. Annem bakıcak olsa şuanda çalışırdım ama kreşe başlayıncaya kadar ben bakıcam,allahtan durumumuz buna uygun.Gülşah hnm yine güzel anlatmış..hem o çok bilmişler her konuda konuşur onları dinlememek en iyisi..çalışanada lafları varr çalışmayanada,emzirenede emzirmeyenede fln diye gider o liste..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Okuduklarınızla ilgili düşüncelerinizi benimle paylaşarak kendimi geliştirmeme katkıda bulunursanız sevinirim.
Ayrıca iletişim ve sosyal medya hesaplarınızı yoruma eklemeyi unutmayın.
Sevgiler
Mavi'nin Güncesi

REKLAM

Popüler Yayınlar