MUTLU ÇOCUK SAHİBİ OLMANIN SIRLARI

Mutlu Çocuk
Anne-babaların, 0-4 yaş arası çocuklarının duygusal ihtiyaçlarına karşılık verebilmelerini sağlamak için hazırlanmış bir kitap; Mutlu Çocuk Sahibi Olmanın Sırları.
Kitap 6 bölümden oluşuyor;

  1. Giriş
  2. Mutluluk formülünü anlamak
  3. Sağlam bir zemin hazırlamak
  4. Olumlu iletişim
  5. Diğerleri ile anlaşmak
  6. Özgüveni geliştirmek
Bana sorarsanız mutlu çocuk sahibi olmanın sırrı; mutlu annelerden geçiyor :) Tecrübeyle sabit. Uykumu almışsam, moralim yerindeyse, tüm ihtiyaçlarımı karşılayabilecek zamanım varsa, stresim yoksa kısacası mutluysam oğlum da mutlu :) Çünkü böyle zamanlarda daha sabırlı, daha toleranslı oluyorum. Böylelikle oğlumun bütün huysuzluklarını gülerek karşılayabiliyorum.
Kitapta özellikle üzerinde durulan nokta; anne-babaların sabırlı olması. Sabırla, adım adım ve doğru zamanda doğru davranışı göstererek, olumlu anne-baba olabilmek.
Her durum için örneklerle olumlu anne-babalık nasıl olur o anlatılıyor. Örneğin;
  • Duygusal zekayı beslemek için ne yapmak gerek?
  • Yemek saatlerin en iyi şekilde nasıl değerlendirilir?
  • Doğru uyku düzeni nasıl oluşturulur?
  • Kabuslarla nasıl başa çıkılır?
  • Özgüven nasıl arttırılır?
Tüm bu konulara yönelik olarak; ne yapmak gerek, nasıl yapmak gerek, ne demek gerek vs. hepsiyle ilgili tek tek örneklemeler yapılmış. Bu kadar detaylı örneklemelerin olması çok güzel bir şey. Çünkü bol örnek verildiğinde akılda daha kalıcı oluyor. İnsan kendi çocuğuyla arasındaki iletişimi göz önüne getirerek karşılaştırma yapabiliyor. Böylelikle hangi durumda ne yapması gerektiğini daha kolay kestirebiliyor anne-babalar.
Örneğin; duygusal zekayı beslemek için ne yapmak gerekir?
“Anne-babaların çocukla empati kurması gerekir. Çocuğun iç dünyasına, heyecanlarına, sıkıntı ve korkularına empatik yaklaşım, güvenilir bir ilişki geliştirir ve çocuğunuzun hassas yaklaşımlarda bulunmasına yardımcı olur.”*
Mutlu çocuk yetiştirmek için belki kitaba ihtiyaç yok diye düşünüyor olabilirsiniz ama sağlıklı bir mutluluk için eğitimli aileler şart. Bu kitap mutlu olmak yolunda %100 eksikleri karşılıyor demiyorum elbette ki, ama bakış açınızı olumlu yöne çevirecektir diye düşünüyorum.
KİTABIN KÜNYESİ
Adı: Mutlu Çocuk Sahibi Olmanın Sırları
Yazarı: Carol Valinejad
Yayınevi: Mikado Yayınları / Anne-Baba Kitapları Dizisi
Yayın Tarihi: 2000
Sayfa Sayısı: 128
Bol okumalı güzel günleriniz olsun
*Adı Geçen Eser (a.g.e.) sy.19

Yorumlar

  1. Ben de aynı fikirdeyim. Kesinlikle anne mutluysa mutluluk veriyor ve çocuk da mutlu oluyor. Tecrübeyle sabit :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimle aynı fikirde olmanıza sevindim Jale hanım :) aksi düşünen olacağını da pek sanmıyorum gerçi :)

      Sil

Yorum Gönder

Okuduklarınızla ilgili düşüncelerinizi benimle paylaşarak kendimi geliştirmeme katkıda bulunursanız sevinirim.
Ayrıca iletişim ve sosyal medya hesaplarınızı yoruma eklemeyi unutmayın.
Sevgiler
Mavi'nin Güncesi

REKLAM

Popüler Yayınlar