DOĞU(M)

"Dünyanın sizsiz nasıl bir hal alacağını hiç düşündünüz mü? Yoksa siz de çok izlenen bir filmin hiç görünmeyen figüranlarından mısınız benim gibi? Bıraksam kendimi şuradan boşluğa, acaba birisi fark eder mi yere düşüşümü? Yoksa üzerime basıp geçerler mi, devam mı ederler gündelik yaşamlarına? Çok mu acımasızca olur, doğduğumda yanımda olan annemin ölürken de yanımda olmasını istemek? Bir insan kaç defa doğar? Ben iki defa doğdum. Beni ikinci defa doğuran aynı anda hayatımı da sonlandırıyor. İnsanın yeniden doğmak için üçüncü bir şansı olur mu acaba? Denemeye değer mi?"
(Tanıtım Bülteninden)

DOGU(M)
Geçtiğimiz günlerde Doğu(m) kitabının yazarı Fikri Tezbaşar ile bir söyleşi yapmış ve 3 okuyucuma da adına imzalanmış şekilde bu kitabı hediye etmiştim. Söyleşiyle ilgili detayları görmek için: http://www.biricikdunyam.com/cekilis-fikri-tezbasar-ve-dogum-kitabi/
Doğu(m) kitabı bir etkinlikte hediye edilmişti bana. Daha sonra bu etkinlikle ilgili de yazacağım. Unutmuştum şimdi aklıma geldi :)
Elime ilk aldığımda kitabın adından konunun tamamı ya da bir kısmının Türkiye'nin doğu bölgesinde geçtiğini ve yaşanan olayların bir insanın "Yeniden Doğuş"u olacağını tahmin etmiştim.
Heyecanınız kaçmasın diye kitaptaki olayların örgüsünü tabiiki anlatmayacağım. Ama biraz ipucu vermenin kimseye zararı olmaz ne dersiniz? ;)
Tamamını Kürtlerin oluşturduğu bir köyde görev yapan Turgut Öğretmen’in hayatı, yakalandığı şizofreni hastalığı yüzünden bir anda alt üst olur. Daha da kötüsü, Turgut’un henüz bu hastalıktan haberi yoktur. Gerçek bir Doğu Anadolu öyküsünün anlatıldığı bu romanı, soluksuz bir şekilde okuyacaksınız, emin olun.
Kitabı okurken aslında gidişatı anladım. Yani sonunu tahmin ettim. Şimdi diyeceksiniz "Sen de her şeyi tahmin ettim diyorsun." Evet gerçekten tahmin ettim. Çünkü; rahmetli dayım bir şizofreni hastasıydı. Bu tür hastaların ve ailelerinin neler yaşadığını ya da neler yaşayabileceğini az çok tahmin ediyorum.
Kitabı okurken benim gözümde rahmetli dayım ve onunla birlikteyken yaşadıklarımız canlandı. Kitabı okurken gözlerim dolu dolu oldu, geçmişi andım...
Her kitap herkese farklı duygular yaşatır, farklı anlar hatırlatır. Bu kitap her satırında benim yüreğime işledi.
Siz de okurken hayatınızın bir kesitini görebileceksiniz, emin olun. Bunun için ne şizofreni hastası olmanıza gerek var ne de o hastalıkla boğuşan/boğuşmuş bir tanıdığınızın olmasına...
Tek solukta okuyacağınız güzel bir kitap Doğu(m). Okuduğunuza pişman olmayacaksınız!
Bol okumalı güzel günleriniz olsun.
Sevgiler,
KİTABIN KÜNYESİ
Adı: Doğu(m)
Yazarı: Fikri Tezbaşar
Yayınevi: Sokak Kitapları Yayınevi/Roman Dizisi
Yayın Tarihi: 2014
Sayfa Sayısı: 204

Yorumlar

Yorum Gönder

Okuduklarınızla ilgili düşüncelerinizi benimle paylaşarak kendimi geliştirmeme katkıda bulunursanız sevinirim.
Ayrıca iletişim ve sosyal medya hesaplarınızı yoruma eklemeyi unutmayın.
Sevgiler
Mavi'nin Güncesi

REKLAM

Popüler Yayınlar