BABA OLMA SANATI

baba-olma-sanati-sefa-saygili-ali-cankirili
Baba Olma Sanatı kitabını; babamla ilişkilerimi ve eşimi gözümün önünden geçirerek okudum.
Babamla aram her zaman iyi olmuştur. Halen de öyledir. Hiçbir zaman anneci olmadım, annemle bir şeyler paylaşmadım/paylaşamadım. Ama babamla yeri geldi erkek arkadaşlarımı konuştum, yeri geldi okulda yaşadıklarımı konuştum. Babamla iletişimim daha sağlam ve sağlıklıydı anneme göre.
Bir yandan da eşimi düşündüm. İşi gereği çok uzun saatler çalışmak zorunda, günde yaklaşık 11-15 saat arası değişiyor işte geçirdiği zaman. Dolayısıyla da oğlumuzun her şeyini kaçırıyor. Bunun onu ne kadar üzdüğünü ve çaresiz bıraktığını fark etmemek mümkün değil. Oğlumuz daha 7 aylık, bir şey anlamaz demiyor, mümkün olduğunca onunla vakit geçirmeye çalışıyor. Ama eksik kalan şeyler de var tabii. İnsan öğreniyor zamanla.
Kitap 3 bölümden oluşmakta;
  1. Çocuğu Anlamak
  2. Çocuğun Kişilik Gelişiminde Babanın Etkisi
  3. Çocukları Zararlı Alışkanlıklardan Korumak
İlk bölümde; çocuğu anlamanın yolunun onu tanımaktan geçtiğinden bahsediliyor. Gelişim süreçlerine göre ayrılarak, detaylı bir şekilde anlatılmış. Neler yapmalı? Nasıl yapmalı?
İkinci bölümde; babanın anne ve çocuklarına ayırdığı zamanın uzunluğundan, kalitesinden ve birlikte geçirilen ya da geçirilmeyen zamanın ne gibi sonuçlara yol açacağından bahsediliyor.
Evde vakit geçirmeyen bir babanın çocuklarının yaşayacağı sıkıntılar detaylı bir şekilde anlatılmakta. Örneğin; erkek çocuklarında baba figürü silik ya da hiç yoksa ve çocuklar anneye daha yakın, sürekli anne ile temas halindelerse cinsel tercihlerinde bu durum çok etkili olabiliyor.
Görevini yapmayan ya da tam olarak yapamayan babanın görevini annenin üstlenmesinin, anne ve çocuk için yaratacağın sorunlardan bahsediliyor. Örneğin; babanın görevini çeşitli sebeplerle yerine getirmemesi/getirememesi sonucu, anne babanın görevlerini de üstlenmek zorunda kalıyor. Bu da anneye ekstra bir yük getiriyor. Bunun sonucunda anne mutsuzlaşıyor. Çocuk da ise; baba figürünün olmayışından dolayı annenin etkisiz kalmasına ve böylelikle daha asi, dışarıda mutluluğu arayan, söz dinlemeyen bir kişilik gelişimine neden oluyor.
Üçüncü bölümde ise; çocukların madde bağımlısı olma sebeplerine ve böyle bir durumla karşılaşan ailelerin nasıl davranması gerektiğinden bahsediliyor.
Madde bağımlılığının anne karnında başladığına önemle vurgu yapılıyor bu kitapta. Son zamanlar da ben de çevremde çok karşılaşıyorum, hamile arkadaşlarım püfür püfür sigara içiyorlar. Bir şey söylediğiniz zaman da sizi dövmekten beter hale getiriyorlar.
Çocuklarımızın bizi seçme şansları yok! Onlar bizim isteğimiz sonucu dünyaya geliyorlar. Bizim onlara böyle bir kötülüğü yapmaya hakkımız yok bu yüzden. Kendimizi düşünsek zaten hiçbir kötü alışkanlığa bulaşmayız ama eğer çocuğumuzu düşünüyorsak, sigara - alkol - uyuşturucu gibi alışkanlıklardan uzak durarak çocuklarımıza örnek olmalıyız. Eğer çocuklarımıza yapma dediğimiz şeyleri kendimiz yapıyorsak bizi dinlemeyeceklerdir. Böyle bir şeyle karşılaşmak istemiyorsak özenli ve dikkatli davranmalıyız.
Bence evliliği ya da babalığı sadece çalışıp eve para getirmek sanan tüm erkekler bu kitabı okumalı. Bazı yerlerde aynı şeyler tekrar edilmiş olsa da okunmaya değer! Bir babanın kızı, bir oğulun anası olarak ben okudum, babalar sırf siz de okuyun diye!
KİTABIN KÜNYESİ
Adı: Baba Olma Sanatı : Çocuk Eğitiminde Babanın Rolü
Yazarı: Prof. Dr. Sefa Saygılı – Pedagog Ali Çankırılı
Yayınevi: Zafer Yayınları
Yayın Tarihi: Ağustos 2013
Sayfa Sayısı: 166
Bol okumalı güzel günleriniz olsun.


Sevgilerimle,

Yorumlar

REKLAM

Popüler Yayınlar